Verjaardagskaart voor de buurman en een trouwkaart (gewoon voor de leuk!)

Vandaag even lekker geknutseld en wat inspiratie opgedaan op andere blogs, waaronder het blog van de liftchallenge. Leuk idee met die schuine lijnen. Ik heb er mijn eigen versie van gemaakt. Onze buurman is morgen jarig, dus maar een verjaardagskaart voor hem gemaakt. Ik maak weinig kaarten voor mannen, maar ik vind hem toch wel leuk geworden. Ook de binnenkant heb ik een klein beetje aangekleed, omdat er anders moeilijk iets in te schrijven is.
De kaart is van donkerbruin cardstock, het dessinpapier komt van een blok van de Action, verder heb ik wat restjes behangpapier en cardstock gebruikt (blauw en bruin). Het lichtblauwe label is gemaakt met de Big shot. De randen daarvan heb ik opgeschuurd met een schuurmaatje. Alle gebruikte stempels zijn gestempeld met "Memento - Rich cocoa" inkt. Op de linnentape heb ik de tekst gefeliciteerd gestempeld (Bedankt voor de tip Josien!). De plakparels maken het geheel af.
Ik heb alles opgeplakt met tape: "EZ dots mini", dit werkt ontzettend snel en makkelijk! Je kunt de geplakte onderdelen ook nog verwijderen en verplaatsen, ideaal dus.
























Gebruikte materialen:
  • Donkerbruin cardstock (gekocht op de Knotsgekke scrap- en kaartendagen), dessinpapier - Action, verder restjes behangpapier en cardstock - "Boekenvoordeel" (blauw en bruin). 
  • Label papier: "Coredinations cardstock - Cloudburst". 
  • Schuurmaatje. 
  • "Memento - Rich cocoa" inkt. 
  • Labelstempel is van: "Kaisercraft", ronde tekststempel en tekst gefeliciteerd van: "Joycrafts". 
  • Linnentape en plakparels.
  • Tape: "EZ dots mini".

Ik had vandaag ook zin om - gewoon zomaar - een kaartje te maken voor een huwelijk.
Op het blog van Juisie (Joyce) zag ik de afgeronde hoeken op een kaart voorbij komen en dacht: "Daar kan ik wat mee!" Bedankt Joyce!
De kaart is van kraftpapier. Het dessinpapier komt van "BoBunny". Het roze papier komt uit mijn nieuwe papierblok van Tim Holtz. Ik heb de hoekjes allemaal afgerond met een pons. Bij het dessinpapier heb ik de randen geinkt en bij het roze papier de randen geschuurd en later een stiksteekrandje getekend. De bedel van het hartje heb ik gekocht op de "knotgekke scrap- en kaartendagen" in Den Bosch, een echte aanrader! Een leuke beurs met mooie aanbiedingen.
De laatste foto is een afbeelding van mijn eigen stempel die ik achterop al mijn kaarten zet.







Gebruikte materialen:
  • Kraftpapier voor de kaart
  • Dessinpapier: "BoBunny - Love letters collection"
  • Roze kraftpapier: "Tim Holtz - Kraft core collection nr. 2)
  • Behang
  • Linnentape
  • Tekststempel: "Joycrafts"
  • Stempel taart: merk onbekend
  • Hartjes bedel (beurs)
  • Schuurmaatje
  • Brad - hartje
  • Twine - "Boekenvoordeel"
  • "At you Spica" glitterpen - Pink
  • Inkt: "Different colors - Purple red"
  • Hoekjespons



Reacties

  1. Ze zijn allebei heel leuk geworden! Grappig om te zien dat het stempelen op het lint ook bij jou zo goed uitpakte!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten